Une, ekologiskt smink

Bild

När mina petroliumsminkprodukter nu långsamt tar slut har jag ersatt dem med smink från märket Une som säljs på exempelvis Lyko, eller Åhlens.

Såhär skriver lyko.se om märket: Naturliga och eko-certifierade ingredienser, inga mineraloljor, parabener, syntetiska färger, syntetiska dofter eller silikoner på ingredienslistan. Produkterna är självklart inte testade på djur.

Det låter väldigt bra tycker jag! Jag har innan testar ett par andra ekologiska sminkmärken men inte varit helt nöjd, med detta däremot känns det som jag hamnat rätt. Har inte hunnit igenom alla produktkategorier än men allt verkar så bra hittills så jag tänker fortsätta med detta märke framöver.

Provade även deras nagellack som är märkt med 78,5% naturliga ingredienser. Det luktar dock lika mycket lösningsmedel som vanligt men går att ta bort med deras egen nagellacksremover baserad på naturliga oljor och det skulle ju inte gå om det bara var samma lack som vanligt. Det blev lite mjukare än vanligt nagellack men inte så det stör, det sitter fortfarande bra den första dagen.

Bild från lyko.se

Kommentera

