Garderobsinventering – strumpbyxor och leggings

Inspirerad av minimalisternas garderobsinventering startar jag nu min egen! Jag kommer göra den i små kategorier och hoppas genom detta få svart på vitt hur mycket kläder jag faktiskt har och få chans att tänka efter vilka jag använder och behöver. Att skriva ner den hjälper mig att stå för mina beslut och förhoppningsvis göra mig mindre feg i min rensning. Jag ska försöka att inte lägga så mycket värdering i hur många till antal kläder som blir kvar och att inte få skuldkänslor över att jag har så många oanvända kläder och vad det innebär i pengar. Allt för att det ska gå så lätt som möjligt.

Första punkten är strumpbyxor och leggings.

Under vinterhalvåret använder jag ett par fleecefodrade leggings ett par gånger i veckan. På hösten och våren är det mest tjocka svarta strumpbyxor och ett par kabelstickade grå. På sommaren använder jag vita, marinblå och ibland svarta leggings.

Mitt jobb kräver dessutom att jag har både hudfärgade och svarta lite tunnare strumpor.

Alltså borde dessa vara de enda som finns i min garderob tänkte jag och slängde (skänkte till myrorna) därför 14 par strumpbyxor och leggings!

Strumpbyoxor: vita, bruna med ränder, blå, mintgröna, mörkgröna, ljusgröna, ljusröda, lila, röda, vita genombruta, svarta med tryck.

Leggings: beiga, grå, svarta noppiga.

I efterhand undrar jag hur dessa lyckats komma in i min garderob alls? De flesta har jag nog aldrig använt.

 

Kvar blev 36,5 par.

Strumpbyxor:

8 par svarta

svarta med blommor

mörkbruna

cerisa (oklart om jag använder dem igen men jag fegar lite här)

två par svarta tunna

vita tunna med prickar (dessa har jag en plan för)

hudfärgare tjocka (en relik från min korta danskarriär som jag har svårt att göra mig av med.)

fyra par hudfärgade tunna

grå kabelstickade

 

Leggings:

fyra par svarta

två par marinblå

fyra par vita

ett par guld (även här oklart användningsområde)

 

Tunna strumpor:

två par vita (lite oklart här med)

fyra par hudfärgade

1 st svart. (bra att ha om den ena går sönder…)

 

Strumplådan är nu lite lättare och nästa gång jag ska ha något hittar jag säkert dem fortare. Nu ska jag bara se till att hålla liv i denna rensningsiver så jag kommer igenom hela garedroben.

 

2 thoughts on “Garderobsinventering – strumpbyxor och leggings

  1. Jag gillar också att rensa. Jag brukar också passa på att sortera ut och sälja de saker som jag inte längre behöver. Det finns sajter som http://citiboard.se/ där man kan lägga upp grejer gratis. Få lite extra pengar, ett tips!

Kommentera

