Garderobsinventering – byxor & shorts

Min byxinventering var lätt som en plätt! De byxor jag använder hänger på galgar och de jag inte använder ligger i en låda. Hur enkelt som helst!

I min byxgarderob finns nu:

3 par blåa jeans, ett par mörka, ett par ljusa och ett par till trädgårdsarbete/sandlådan

2 par bruna, ett par smalare modell och ett par vidare

1 par mörkblå byxor, mina favoriter!

2 par svarta finbyxor (egentligen tror jag att jag skulle klara mig med ett par men jag behåller båda eftersom jag annars kanske måste köpa nya snabbare. Har inte bestämt mig än om detta är ett tankefel. Dessa ingår även i de kläder jag behöver för mitt jobb)

1 par knälånga svarta shorts. Mina sommarfavoriter som egentligen är lite väl urtvättade, men eftersom jag fick dem uppsydda av en skräddare inbillar jag mig att de blir svåra att ersätta. Jag ska istället försöka färga in dem.)

1 par aprikosfärgade korta shorts.

1 par svarta korta shorts. Dessa är egentligen inga favoriter men i brist på bättre och eftersom jag inte gärna vill behöva köpa nya behåller jag dem tills vidare.

 

De som blev över var följande:

1 par jeans med sydda pressveck som jag fick ärva men aldrig gillat. Kan nog räkna på min ena hand antalet gånger jag använt dem sedan jag fick dem för sex år sedan. De är av ett lite finare märke så jag ska prova att sälja dem på tradera. (trots mitt tidigare inlägg om hur myckat fix det var med tradera) Om det inte lyckas kanske Easy Fabuluos Swopshop vill ha dem.

1 par svarta byxor som min kompis och jag köpte tillsammans när vi gick på gymnasiet. Vi köpte två par byxor och bytte sedan varje månad. Det fungerade ypperligt och var ett perfekt sätt att fylla ut garderoben med en liten budget. Vi provade samma metod med linnen men det var inte lika lyckat. Nu är byxorna över tio år gamla och jag har nog tröttnat på dem. Ska fråga kompisen om hon vill ha dem men misstänker att svaret blir nej. I så fall skänker jag bort dem.

1 par beiga shorts som jag nödköpte en gång. Nödköp blir sällan bra och dessa är tveksamma i både färg och modell. Dessa skänker jag tillbaka till myrorna där de kom ifrån.

 

Jag kan villigt erkänna att jag redan nu, på andra kategorin, försökte fuska genom att bara rada upp ur minnet vilka byxor jag har. Som tur var kollade tillslut i garderoben och hittade då pressvecksjeansen som jag helt glömt! Det bådar inte gott att jag redan vill fuska, jag måste ju hålla andan uppe nu när jag bestämt mig för att gå igenom hela garderoben.

3 thoughts on “Garderobsinventering – byxor & shorts

  1. Härligt att rensa, jag gillar också att rensa. Jag brukar också passa på att sortera ut och sälja de saker som jag inte längre behöver. Det finns sajter som http://citiboard.se/ där man kan lägga upp grejer gratis, ett tips om Tradera inte funkar.

  2. Het här är inte riktigt mitt område och består av
    2 lösa ekologiska nästan hellånga byxor (blå och grön)
    1 par ny sydda orangea shorts
    1 par snart färdiga blå lin shorts
    och massa leggins som slit ut och sys nya i ungefär samma takt.
    jag har planer på ett par långa fina mörkblå mashester byxor till vintern men tiden får visa om jag kommer dit hän.

Kommentera

