Garderobsinventering – jackor

 

Jackor jag använder:

  • Svart vinterjacka med huva – favoritjackan som säkert klarar ett antal säsonger till
  • Marinblå tunn vårjacka – ofodrad för alla övergångsperioder och kyliga sommarkvällar
  • Grön trekvartsärmad jacka med vita prickar – somrig och rolig färg
  • Regnkappa – väldigt fin med inte jättepraktisk. Skön i sommarregn eller när man ska snyggpromenerar i duggregn.
  • Rosa funktionsjacka – denna har jag som regnjacka när jag cyklar/springer/leker på lekplatsen osv. Köpt begagnad och fortfarande i mycket bra skick.
  • Rosa dunväst – till och från träningen och under någon av de andra jackorna i fall det är kallare än jackan tillåter.

I garderoben finns också:

  • Min gamla vinterjacka – svart med bild på baksidan. Fin, men inte så användbar eftersom den knäpps med stora knappar och det därför drar lite kallt. Tar med till kommande loppis eftersom den blir bökig att skicka om jag säljer den på tradera. (tror det blir till hösten först men jag har redan börjat samla)
  • Jeansjacka – hade jag på högstadiet och senare på sommarjobbet. Konstig form, breda axlar och midja som går in för tidigt. Försöker sälja.
  • Vit anorak med toppluva och broderier – jättefin alvlik jacka som jag älskade på gymnasiet. Lite svår att ta på och ganska tunn. Använder mycket sällan nu. Ska försöka släppa tanken på att det är så fin och sälja den… det blir nog svårt dock. Här kan vi snacka om ackumulerat nostalgiskt värde!
  • Svart trekvartsärmad ulljacka – jättefin form, otroligt smickrande. Denna jacka är det nästan aldrig väder för. När det är lagom med trekvartsärm är det för varmt för ulljackor. Använde den en del när jag var gravid dock så kanske ska den hamna i gravidlådan?
  • Röd dunväst – från min barndom som bara hängt med. Nu har jag ju en annan som är mycket bättre och därför borde jag så klart sälja den.

 

Kommentera

