Handväskan

MICHAEL Michael Kors - HAMILTON 18K - Handväska - Grönt

Våra nya matlådor av stål är förvisso vackra och giftfria men inte täta! En av dem läckte idag i min handväska och åstadkom en ofrivillig väskrensning. Jag passade på att förundras över hur mycket jag lyckats trycka ner i väskan. Detta är vad jag hittade:

  • 1 kofta
  • 1 kalender
  • 1 vattenflaska
  • 1 dator
  • laddarsladd till datorn
  • 1 stickning (en väldigt liten en)
  • 1 plånbok (innehållet kan vi utvärdera en annan dag…)
  • 1 börs med rabattkuponger – faktiskt hade ingen gått ut!
  • 1 par solglasögon
  • 1 Reneé Voltair Berry Boost ask (och en trasig som spridit ut sina torkade frukter i hela väskan)
  • 6 pennor (inklusive två av den sort jag letade efter i väskan igår och inte hittade)
  • 4 bestick
  • 3 paket näsdukar
  • 2 handkrämer
  • 2 limstift (köpte nya igår, de brukar inte ligga i handväskan…)
  • 2 läppbalsam
  • 1 läppglans
  • 1 par hörlurar
  • 1 gammal plastpåse
  • 1 spegel
  • 7 hårnålar
  • 1 hårsnodd
  • 1 trasigt örhänge (har gått sönder i väskan, det var ju väldigt onödigt)
  • 1 medicinburk med några ipren och några alvedon
  • mitt hygenkit
  • 1 par vantar
  • 1 tallrik
  • 2 matlådor
  • 1 godispapper
  • 2 biljetter (gamla och redan förbrukade)
  • 1 kvitto (som skulle sparas)
  • 1 mobiltelefon
  • 1 nyckelknippa (den behöver rensas!)
  • 1 tygpåse
  • massa små papperslappar som trillat ur kalendern

55 saker! + lapparna som jag la tillbaka i kalendern.

Behöver jag verkligen bära runt allt detta varje dag? När jag kommer hem plockar jag nog ut dubbletterna i alla fall.

Vad har ni i era handväskor, Morot och Docksjö? Det hade också varit intressant att veta vad Fru Minimalist har i sin handväska. Jag gör ju inte anspråk på att ha så lite prylar som möjligt i min väska men 55 saker kan jag tycka är lite överdrivet. 6 pennor behöver jag till exempel inte.

Min handväska är inte exakt den på bilden (som är en Michael Kors väska från Zalando) men den är väldigt lik. Min är inköpt på Åhléns för fyra år sedan. På sikt skulle jag vilja byta ut den mot en ekologisk, lite mer stilren, som kan vara i många år, men eftersom denna ändå är någorlunda hel (på utsidan i alla fall) väntar jag ett par år till.

 

Bild från zalando.se

Fru minimalist har nu skrivit ett inlägg om sin handväska som kan läsas här. Hon har även fått en hel del kommentarer från sina  läsare om vad de har i sina handväskor.

9 thoughts on “Handväskan

  1. nycklar
    solglasögon i fodral
    färgkarta
    medicin ask med tabletter (betametasom, parasetamol, 1 ibufrofen, diclofenac, omeprazol, laktras)
    mer medicin 2 inhalatorer (bricanyl, symbicort)
    telefon
    plånbok
    busskort
    passerkort till skolan
    måttband
    ett paket näsdukar
    läppsmörj
    öronproppar
    hörlurar

    eller idag så innehöll den bara
    medicin, färgkort och mammas bilnyckel men om jag skulle gå någon stans så brukar den innehålla ovanstående. Eftersom jag byter väska ca varannan gång jag går ut så är det bara det som används oväntat eller för det mesta som finns is den, till skolan har jag ryggsäck och då till kommer pennor, vattenflaska, diverse papper eventuellt dator med tillbehör och te-termosmugg. Shopping påsar är också något som ofta åker med eftersom jag ogärna tar plast påsar i butik, jag har numer även egensydda grönsaks påsar.

    Vattenflaska försöker jag att alltid ha med mig men den får tyvärr inte plats i min lilla röda väska.

  2. Alltså jag har i princip avskaffat handväska. Kände att jag bara bar omkring på en massa saker som jag aldrig använde. Har till vardags bara mobilfodralet med leg och bankkort i. Det räcker gott för det mesta. 🙂

  3. Det problemet har jag med! Måste ha en stor handväska för att få plats med kleenkanten-flaskan och den vill jag ju inte gå iväg utan.
    Har du ingen stickning till tråkiga stunder?

  4. Smart! Den tekniken tar jag också till ibland när jag inte ska långt. Förmodligen hade jag klarat mig med bara det lite oftare än jag tror.

  5. Inte för tillfället faktiskt, hade en till skolan under biokemin men jag har haft för mycket och har mest bara suttit om det funnits lite extra tid, varit glad för några minuter.

  6. Jag har en portmonnä, glasögon, mobil, kam, penna, läppglans, busskort i fint fodral, halstabletter, liten pytteväska (med plåster, ipren, näsduk, skavsårsplåster), läppbalsam, litet anteckningsblock, hjärt-lungräddningsbroschyr, friskiskort i fodral, hårspänne, liten sked, tandpetare, tandtråd, visitkort.

    Det är en ganska liten väska 🙂

  7. Ping: Ett berg av väskor | Händelsevis

  8. Ping: Rensa ut – väskor | Händelsevis

Kommentera

