Garderobsinventering – kavajer

Nu blir det minikategorier här för att inte göra det för svårt för mig.

  • 1 rosarandig, linnetyg, trekvartsärm. Jättefin på sommaren!
  • 1 grå stickad med kort ärm och stora knappar fram. Hög krage. Använder en del på hösten och våren.
  • 1 grå med lång ärm. Mer som en sommarjacka och används som det.
  • 1 svart, kort fast med lång ärm. Använder till vardags.
  • 2 svarta med kort ärm. Den ena är lite silkig och den använder jag inte så mycket. Den borde kanske få ett nytt hem nu. Den andra är en riktig favorit!
  • 1 beigerandig. Hade jag på min stundent. (för 10 år sedan) och sedan dess har den mest hängt där. Den är lite mer som en jacka och en beige- och vitrandig jacka är svåranvänd tycker jag. Ska se som det kanske kan vara med på ett bröllop jag ska på i sommar.
  • 1 vit med marinblå detaljer. För liten och har alltid varit det. Denna ger jag bort direkt.

Sju blir kvar, två av dem ska jag fundera på om jag verkligen vill ha kvar.

Sålde nyligen en grå på tradera. Ett typiskt felköp. Second hand i Stockholm, väldigt billigt, jag fick för mig att den kunde ersätta en svart men den var ju grå (?!)

Hade en brun, manchester med fint blommönster också. Den lämnade jag nyligen till SwopShop och hoppas kunna hämta barnkläder för samma värde under sommaren och hösten.

 

Kommentera

