Packning

Just nu befinner jag mig på resande fot. Jag är borta fyra nätter varav två är på hotell och två är hemma hos kompisar där jag behöver ha med egna lakan och handduk. Jag kommer både jobba och ha en del fritid så kläder för båda ändamål behövs.

Att packa det perfekta setet för en resa har inte varit min starkaste sida hittills. Vilket egentligen är lite konstigt då jag veckopendlat i 18 månader och således levt i min lilla blå resväska väldigt mycket. Här kommer en genomgång av min packning denna gången och eventuella förbättringar som krävs.

bild 4-1

 

Jag har med mig (från vänster till höger):

  • en jacka
  • ett par byxor
  • två kjolar, en lång, en kort
  • ett par shorts – eftersom jag hört att Stockholm skulle bjuda på riktig sommarvärme
  • en kortärmad kavaj
  • två koftor
  • två blusar
  • fyra linnen
  • underkläder – den gröna påsen med snobben i bakgrunden
  • bikini – igen inför sommarStockholm
  • två par leggings
  • något att sova i
  • laddare till datorn och en till mobilen
  • handduk
  • påslakan och örngott av siden – tar mycket mindre plats
  • vanligt underlakan i tunn bomull – har jag ett av siden glider jag nästan av sängen.
  • en bok – läser Äkta vara igen. Den kommer få ett eget inlägg så småningom.
  • min necessär
  • två par skor – sandaler i plastpåsen och kilklackskor att byta med
  • datorn
  • en hög tidningar jag inte hunnit läsa

Och så handväskan då så klart! Vad jag har i den skrev jag ju om här (lite rensat inför denna trip) Nu fick även tidningarna ligga där.

Packat och klart såg det ut såhär:

bild 3-1

 

Ganska nöjd är jag, återstår två dagar av min resa så jag är inte helt säker på att allting kommer till användning än. Bikinin och shortsen känns mest tveksamma. Denna gång hade jag inte med mig träningskläder eftersom jag inte var säker på att hotellet skulle ha ett gym/ligga vid någon park jag kunde tänka mig att springa i. Det gör stor skillnad för packningen eftersom springskor tar så stor plats. Dock brukar jag inte behöva ha lakan och handduk för jobbresor så platsen kanske går på ett ut.

I min necessär ser det ut såhär:

bild 1-1

Den innehåller (uppifrån och ned):

  • tandborstar (den stora och den lilla)
  • tops
  • ett par örhängen
  • smink (i andra fickan)
  • hårborste
  • nagellack
  • ansiktskräm
  • deo
  • ansiktsolja (eftersom min nuvarande kräm är lite färgad och jag inte vill ha den på natten. Samt lite för tunn för min smak, blandar jag med lite olja funkar det bättre)
  • en plåtask med tvålar
  • två små necessärer med hårgrejer
  • tandkräm (tog en tub som betraktades som slut hemma så jag kan slänga den sista dagen)

Jag kör balsam-metoden på mitt hår. Jag tvättar med schampo en gång i månaden ungefär och med balsam var femte dag. Därför har jag inte med mig några sådana produkter vilket spar plats.

Jag brukar ha lite mer smycken med mig men just nu är jag inne i en period utan smycken så det packade jag inte heller. Örhängena låg kvar sedan sist jag använde necessären.

Jag skulle kunna utveckla mitt perfekta set ytterligare lite. Fyra underdelar för fem dagar är kanske lite mycket egentligen. En kofta hade nog också räckt.

Vad hade ni tagit med er?

3 thoughts on “Packning

  1. Jag har en tendens att packa för lite eller ibland alldeles för mycket för att kompensera, för ett parårs sedan packade jag till 6 dagar i Edinburgh med 4 konserter, allt i en kångken till och med min jacka gick ner i den.
    Alltid en extra av underkläder,
    klänningar som dagar
    2 leggings, troligen ett par på och de andra i väskan
    1 kofta
    1 regnjacka
    hygien artiklar, inget smink med största sannolikhet
    sjal
    bok, stickning eller liknande
    mat är ett måste med allergier
    något sådant är sommar standard + ev lakan, badkläder… med det beror också på hur men reser, med bil åker alltid lite extra med för det finns utrymme och man behöver inte släpa på det.

  2. Ja vist är det härligt att resa med liten packning! Nu har jag hunnit packa om och åka igen. Denna gången provar jag med lite mindre. Vi får se om jag ända har för mycket när vi kommer hem igen.
    Skor är det svåraste tycker jag. Nu på sommaren har jag gärna med mig både sandaler och ett par täckta skor. Samt helst ett par klackskor. Tre par går ju sällan ner. Och träningsskor är ju inte att tänka på då!
    Nu har jag sandaler och klackskor med mig bara.
    Tror det räcker om inte vädret blir uselt.

Kommentera

