LEGO skydda Arktis!

Både min sambo och jag byggde med Lego när vi var små. Min sambo drömmer om när vår son ska få upp ögonen för Lego på riktigt och de kan bygga tillsammans. Alla bogar och bilar de ska bygga. Alla vägar och bensinstationer.  Innan jag såg den här kampanjen hade jag aldrig tänkt på att alla besinstationer är av märket Shell i Lego. Det är ju riktig produktplacering det! Från att man bara är några år ska man alltså associera drivmedel med Shell och kanske även sin favoritleksak med Shell. Det vill jag givetvis inte stötta. Jag hoppas att under tiden min son växer upp ska bensin bytas ut mot mer klimatsnälla drivmedel och bilkörandet minska. Under tiden kan jag välja vilket Lego jag köper till min son, men stöttar så ändå ett företag som hjälper Shell att tvätta sitt oljesmutsade namn genom barns kreativitet. Känns ju helt fel. Därför skrev jag idag på kampanjen Green Peace driver för att få Lego att avsluta samarbetet. Gör det du med!

Kommentera

