Godaste godiset!

23005_1

Veckans jobbresa bjöd på ett mycket kärt och efterlängtat återseende. Jag var på Nya Skafferiet och skulle köpa en sallad. De har fantastiska sallader där, fast det bästa är ju förstås att komma på lunchen när de har lite av alla sina godsaker framme på buffén.

På disken stod en stor burk med röda små finingar. Torkade jordgubbar! Det godaste av det goda! Så länge har jag letat efter denna fantastiska delikatess sedan vår affär i stan slutat sälja dem.

Jag läser på nätet att man kan torka jordgubbarna själv. 50° rekommenderas. Kanske något att pröva om jag än en gång tappar dem ur sikte. Fast Nya Skafferiet har jag ofta vägarna förbi. Dessa lär bli ny standard hemma.

Min sambo blir som ett litet barn när han får torkade jordgubbar. Min son (som nu fick smaka för första gången) blev precis som sin far. Bästa godiset blev härmed hjärtegrynets livs första ”lördagsgodis”. Synd att jag inte köpte mer….

Bild från http://www.aso.se

Kommentera

