Garderobsinventering – tröjor

Tröjor:

  • 2 svarta med lång ärm – att ha under klänningar på vintern. Den ena har stretchen helt gett upp på, den lägger jag i träningslådan sålänge, kanske åker den ut därifrån med när jag kommer dit.
  • 1 vit lång. Konstigt reafynd (inte så mycket fynd egentligen) ska kolla om jag kan ändra den på något vis. Annars byteslådan.
  • 1 lila med fågel – kom väl till pass på senaste temafesten 🙂
  • 1 gul – till  byteslådan. Både kort, bred och för långa ärmar
  • 1 vit med sneda knappar. Har jag ofta på mig i sandlådan. Fast helt ärligt hade jag lika gärna kunnat ha något annat där.
  • 2 vita tunna. (en bra, en dålig – borde slänga den dåliga?)
  • 1 rosa tunn
  • 1 svart- och rödrandig – används en gång per år på jobbet. Kanske ska få vara på jobbet jämt?

Redan förra året rensades en hel del i denna låda. Jag la bort alla tröjor som var blå eller gröna eftersom jag kommit på att jag aldrig använde dessa färger längre. Egentligen är jag nog inte en tröjperson alls. Den enda jag egentligen använder till vardags är den vita jag bytte till mig på senaste bytardagen.

Jag har en del tröjor i träningslådan och i sovklädeslådan med men dessa tänkte jag redovisa i de kategorierna istället.

Är du en tröjperson? Jag kanske mer är en koftperson! 🙂

Kommentera

