Bee’s wrap

I början på sommaren köpte jag ersättare till plastfolien. Bee’s wrap är ett bomullstyg belagt med bivax, jojobaolja och kåda. Vi köpte tre storlek large och tre medium med planen att ge bort ett av varje.
De visade sig dock vara så användbara att vi fortfarande har alla kvar. De stora används nästan hela tiden till frukt, ost eller bröd.
Man värmer arken lite i händerna så formar de sig perfekt runt maten eller skålen. När de blir kalla stelnar de och håller formen bra.
Här har jag slagit in tre halva meloner i var sitt ark.

IMG_1445.JPG
I nya numret av min favorittidning Kloka Hem skriver de om Bee’s wrap.

IMG_1577.JPG

Mellan användningarna diskar man dem i kallt vatten och låter torka. Våra är fortfarande jättefina så man verkar kunna använda dem hur många gånger som helst. Ingen lukt fastnar i arken, inte ens när jag hittade en genomrutten melon i ett ark efter en bortahelg.
Jag köpte mina på Lapland Ecostore. Så småningom skulle jag vilja komplettera med ett riktigt stort ark för bröd också. Nu när jag vet hur bra de är!

One thought on “Bee’s wrap

  1. Ping: En ny köksordning | Händelsevis

Kommentera

