Garderobsinventering – Vardagsklänningar

Vardagsklänningar

Jag har massvis med klänningar. Faktiskt så många så det är inte lönt att redovisa dem alla på samma gång. Jag började ju med den lilla svarta, nu går jag vidare med vardagsklänningarna, typ mjukisklänningar.

  • Lila, vid modell som min svägerska sytt till mig. Min nya favorit som jag fick på min födelsedag häromveckan.
  • Rosa men fickor. Jättefin men tyvärr lite kort när jag nu lever mitt liv mycket sittande på marken eller på huk bredvid en liten unge.
  • Grå typ strandklänning. Använde nästan varje dag förra sommaren men i år hade jag andra favoriter. Kanske återupptäcker den nästa år.
  • Vit med blå blommor. Fin men lite missformad i tvätten.
  • Vit knytklänning med svarta prickar. Hade kunnat bli en favorit men den sitter lite konstigt. Ska försöka byta bort den.
  • Grön stickad. Jättefin klänning jag haft i minst tio år. Tyvärr är den ganska ömtålig och flera maskor har gått. Snart är det inte fint att laga längre. Då kanske den kan bli något annat? En topp?
  • Tunn mörkgrå. Skön modell men inte riktigt gjord för min kropp. Sömmarna hamnar lite fel (som de skriver om på BASEDROBE) Ska försöka byta.
  • Aprikos men cyklar och fönster. Jätterolig klänning som min son älskar. (många hjul = många poäng)
  • Aprikos 3/4-ärm. Fin färg och kvalité men lite konstig passform.
  • Gul med pikékrage. Somrig som bara den men lite kort.
  • Gul och vit med knyt. Använde mycket för tio år sedan. Men det var då det. Ut med den.
  • Vit med grå prickar. Genomskinlig. Annars fin.
  • Vinröd 3/4 ärm. Lite uttänjd efter gravidmagen. Borde nog ligga i gravidkläderlådan.
  • Vinröd med knappar. Perfekt till hösten. Tar på mig vid första bästa regnskur.
  • Lila stickad. Fin men varm. Bra till vintern
  • Beige linneklänning. Denna sommarens favorit som jag egentligen köpte till konfirmationen. För 15 år sedan! Kanske ska man bara arkivera sina kläder tills de faller en i smaken igen? Nedslående tanke….
  • Souvenirklänning från Brasilien som jag aldrig använt. Kanske kan omvandla den till ett bättre plagg så jag ändå får ha souveniren kvar?
  • Plommonlila tunika/klänning. Köpt som klänning men nu skulle jag aldrig kalla ett så kort plagg klänning. Vilket skämt!
  • Rosa glittrig sak jag aldrig använt. Ser ut som en blandning mellan fisknät och kassler. Ut med den.
  • Röd souvenirklänning från Grekland. Passar bäst i en framtida utklädningslåda. Är det för tidigt att börja med en sån?
  • Vit strandklänning från Brasilien. Sjukt snygg när man är solbränd och vältränad. Helst ung också. Hmm… Oklart om det någonsin kommer hända igen.
  • Röd klänning med glitter. Utklädningslådan.

Rensningen går sämre just nu. Undrar om det är för att köpstoppet ger en viss sparsamhet? Eller har jag bara kommit ur form igen?

Bild gjord i Polyvore

2 thoughts on “Garderobsinventering – Vardagsklänningar

  1. Precis mitt problem! Jag tror ibland att de är konst och glömmer att de även ska passa på mig! Massa konst undanhängd i en garderob verkar ju även dumt, fast jag blir ju glad varje gång jag öppnar den förstås…

Kommentera

