Shoppa i någon annans garderob

I helgen var två av mina kompisar på besök i Malmö. Vid ett tillfälle stod de och tittade på min skosamling. Jag såg att en utav dem pekade på ett par skor som jag tycker är väldigt snygga men allt för höga för mig. Varpå jag sa: ”Om du gillar dem längst till höger kan du gärna få dem.” Hon tog genast ner dem och provade. Kan man tänka sig, de satt som en smäck fast vi inte ens har samma storlek. (Kan det vara därför de egentligen aldrig passat mig, de är för stora?) Hon blev jätteglad över skorna och tog gärna emot dem. Jag blev också glad eftersom jag haft dåligt samvete över att jag har kvar dem men inte använder dem och ändå haft svårt att göra mig av med dem. När jag vet att de kommer till hennes lite mer välanvända klackskosamling känns det inte längre svårt att göra mig av med dem.

Hon frågade genast varför jag inte har några ballerina längre och om jag ville ha ett par hon inte använder? Perfekt tyckte jag. Exakt vad jag saknat hela sommaren. Till jul kommer jag hem till henne och kollar om de passar.

När vi ändå var igång hämtade jag ett par andra skor som legat på vinden och väntat på bytardag ett par månader. De togs också emot med glädje och plötsligt har jag två par skor mindre att samla på! Toppen!

Klackskovännen tog även en titt på min garderob i övrigt, konstaterade: mycket som är slitet och inte så uppdaterat. Kom hem till mig så provar vi lite ur min bytardagslåda. Vi tar det till jul med.

Shoppa i varandras garderober, mitt favoritshoppingsett! Alla blir glada och ingen blir fattigare!

6 thoughts on “Shoppa i någon annans garderob

  1. win – win där!!! Själv har jag och mamma ofta bytt felköp av kläder med varandra. När jag rensade ut mängder med gamla (verkligen gamla ) smycken för ett tag sedan hittade jag fyra nya för 10 kr styck.Som mer passar mig idag . Jag har svårt för second men tänker mer efter vad jag behöver idag än impulsshoppa. kram *piah*

  2. Det här är verkligen ett utmärkt sätt att förnya sig på! Helt klart winwin. Jag gör ofta så med min familj fast med prylar och möbler. Sist skaffade jag mig en liten mjölkkanna som jag länge behövt. Lägg där till att min man är elektriker och jag byter ofta med hans tjänster 😉

  3. Byteshandel är verkligen toppen! Ibland behöver jag också den extra sparken i baken att någon annan säger, det här kan du ha! för att jag ska fatta….
    Eller att någon annan gillar mina grejer för att jag ska fatta att de passar bättre i dem än mig.
    Vänner och familj är det bästa alltså! 🙂

  4. Hahaha! Ja, att lova bort mannens tjänster är väl beprövat här med!
    Jag har ännu inte bytt till mig några möbler men kanske kommer det med en dag. Någon som vill byta en tvbänk mot en gammal fin växasäng? 🙂

  5. Så mysigt med garderobsbyte! Jag fick ett par jeans av min vännina för ett tag sedan och de har blivit mina favvisar. De passar perfekt! Lite lustigt när man inte själv köpt eller provat dem! Jag och min mamma byter saker ibland, senast bytte vi serviser – jag var trött på min och hon på sin – så fick vi båda nya 🙂 Bytte till mig en ljusstake mot en riskokare också!

Kommentera

