En ny Iphone?

IMAG0688Telefonkatastrof! Trasig skärm, slitet fodral, laddaren i fyra bitar. Suck. Jag hatar när tekniska grejer inte bara fungerar automatiskt. Jag vill bara att de liksom ska finnas där, fungerande och hela utan att jag måste vårda dem och fixa med dem hela tiden. På sin höjd kan jag tänka mig att ladda batteriet. Men det gick ju inte alls när laddaren såg ut sådär.

Ni vet ju min vånda inför nya Iphonar efter att ha sett Dr. Denis Mukwege berätta om konfliktmetaller. En Fairphone övervägdes som alternativ. Men tillslut kom jag fram till att det bästa nog ändå är att bara ta hand om den telefon jag faktiskt redan har. Betydligt billigare blev det också.

Skärmen byttes, laddaren och fodralet uppdaterades. Ny programvara installerades. Nu är den faktiskt som ny igen!

IMAG0715

 

Kommentera

