Räven

bild 1-2Mitt senaste stickprojekt är den här lilla mössan i form av en räv. Mitt lilla hjärtegryn är så söt i den så att mitt hjärta smälter lite. Det var faktiskt ett lätt och en helt igenom trevligt stickprojekt. Fort gick det också. Jag använde Marks & Kattens Eco Baby Ull-garn. Marks & Kattens har ju gått i konkurs men sedan fått nya ägare. Dock är tillgången på deras garn lite sporadisk nu men jag hade tur att min favorit-garnaffär Garn Davidshall hade alla färger jag behövde! Jag använde 2,5 nystan av det roströda (typ 60 g) snuttar av det vita och snuttar av det svarta. Mönstret är egentligen gjort för stickor 3 – 3,5 men jag fick gå upp på 4,5 och dubbelt garn för att få till lagom storlek för min lilla 1,5-åring.

Mönstret kommer från boken Monsterstickat av Nuriya Khegay, jag lånade den av en kompis så jag vet tyvärr inte var hon köpt den.

bild 1-3

I boken ser mössan ut såhär:

bild 2-2Nästa gång är jag sugen på att prova något av dessa mönster:

bild 3-2

bild 4-2

6 thoughts on “Räven

  1. Åh, så söt! Verkligen fint gjort! Jag stickar inte själv men jag har varit inne i en affär i Lund som heter Tant Hulda. De säljer garn, kanske det kan vara en butik där du kan hitta garn och mönster. Tror de har web-shop också. http://tanthulda.se/

  2. Hm kolla på youtube: Ylvis what does the fox say! Kan du ha missat den? Numera finns den även som en bilderbok, norsk men även översatt till svenska.

Kommentera

