Blogglista

Jag läser oerhört många bloggar för tillfället. Jag har nog lite snöat in på denna nya värld som öppnat sig för mig det senaste året. Varje gång jag ska säga något smart nu börjar meningen med: jag läste på en blogg…

När jag hittar en ny blogg jag gillar brukar jag följa den ett tag och se om jag vill fortsätta läsa den i längden. Det senaste har jag hittat så oerhört många bra bloggar att min läslista kanske svämmat över lite. Men man behöver ju inte läsa allt om man inte vill 🙂

Här är en lång, lång lista över alla bloggar jag tycker är läsvärda just nu. Tipsa gärna om ni vet fler.

Jag delade lite grovt in i olika kategorier, många bloggar berör dock fler än en kategori.

Inredning

Trendenser

Elsa Billgren

Förvaringsdrottningen

 

Ekologiskt

Fröken Ekoreko

EkoEnkelt

Karins miljöblogg

Ekopappan

Ekomorsan

Ekomammaistan

Underbara Clara

Fikonspråket

Ekofamiljen

Lundagård

Blog by Whole

Kottkriget

Lisas miljöblogg

 

Kemikalier

Kemikaliepappan

Kemikaliedetektiven

Kemikaliekollen

Kemikalier i barns vardag

 

Rensa

Rensa Ut

Klädgalen

Minimalisterna

Lev mer på mindre

Lev mer konsumera mindre

Lite Enklare

Wangborgs Hem

Mindre prylar

 

Familj och barn

En annan du

Knivlisa

Småstadsfrun

Kaosteknik

Solig

Ensamma mamman downshiftar

 

Sticka och virka

Docksjö

Den 21-åriga tanten

Kungen och Majkis

Clara stickar

 

Ekonomi

Köpstoppsbloggen

Fri vid 42

Snålcoachen

Per Penning

Omedveten eller medveten konsumtion

 

Andra teman eller lite av allt

Granntanten

Vardagens mysterium – en deckargåta

Jonna Jinton

Bob Hansson

Lagerstedt

Lars H Gustfsson

Oxhen

Vintageprylar

12 thoughts on “Blogglista

  1. Den är inte i närheten av min lista, men jag är mest intresserad av fina bilder som inspirerar.
    För tillfället 347 stycken, men det är trevligt att byta ut lite ibland aplayfulday.com sa nu senast.

  2. Jag läser både i bloglovin’ och wordpress egen läsare. Ingen av dem är sådär perfekt men jag är mer nöjd med bloglovin’ ändå. I wordpress finns ju bara deras egna bloggar med! Hojta till om du hittar någon bättre!

  3. Oj det var verkligen många!! Det skulle bli en monsterlång lista om du skrev upp alla 🙂
    Av alla du läser, vilken är din favorit? Är det mest stickbloggar eller har du också massa olika?

  4. Det är lite olika men nästan bara textil relaterat, sy, vintage, stickning, och så extrakt.
    The craft sessions
    Posie gets cozy
    Cloth habit
    Sewoverit
    Maria carander
    Frensh press knits
    Mode de lis
    Malin bohm
    Sewing in no mans land

Kommentera

