Ursäkta men jag tror du och jag lever samma liv.

Sitter på tåget mitt emot en tjej i min ålder som pratar i telefon. Inte så att hon skriker eller stör men jag hör tydligt vad hon säger utan att jag försöker lyssna. Efter att typ 20 minuter gått har jag nu kommit fram till att vi lever typ samma liv, brottas med samma problem och gnäller över samma saker. Jag tänker att vi nog skulle kunna bli bra vänner. Men hur säger man det till en främmande människa på ett tåg? – Ursäkta men jag tror att du och jag lever samma liv. Vill du prata om saken?

4 thoughts on “Ursäkta men jag tror du och jag lever samma liv.

  1. Ooh, som att se sin doppelganger nästan! Spännande. Hade du gjort det om du inte hade behövt avslöja att du hörde hennes samtal? Man skulle ju velat veta exakt hur lika man var liksom. Tänk om ni var typ samma person förutom att hon var övertygad satanist tex. Gillar sånt där.

  2. Jag tror inte jag fattat hur lika vi var om hon inte pratat i telefon om sitt liv. Hade detta inträffat på krogen hade jag garanterat gått fram, men på tåget är man mer hämmad på något sätt… Dumt egentligen.

  3. Åhhh alla våra obekväma artighetsriter! Det verkar typ bara vara okej att prata med en främling om det finns något legitimt att anmärka på. Hade tåget stannat mitt i ingenstans i en halvtimme så hade garanterat kunna börja inleda ett samtal utifrån detta faktum.
    Hittar du på ett bra sätt som gör det bekvämt och okej att börja prata med främlingar som verkar snälla så säg ifrån. Jag vill ta mig ur den här ”puppan” men vet inte hur

  4. Ja precis! En gemensam försening hade helt klart brutit isen! Igår försökte jag prata lite med en tjej i omklädningsrummet på gymmet men det gick inte alls hem. Att vara nakna tillsammans var tydligen inte en sådan icebraker som jag trodde…

Kommentera

