Kastrullocksförvaring

Ni vet kaoset i kastrullskåpet när man ska ställa in en kastrull men inte får plats för det är en hel hög av lock i vägen som inte går att stapla på något vettigt sett? (Dessutom är det ju alltid det understa som passar till den valda kastrullen) Det kaoset kommer vi aldrig mer ha! Vilken grej va? Jag såg nämligen smartaste förvaringen på Pinterest (ja, jag vet, jag hänger en del där ja…) och så tänkte jag att det låter ju som en baggis att fixa det där mot hur mycket det kommer hjälpa ordningen och kökshumöret. Kolla nu:

2015-01-29 20.52.57

Hur bra som helst funkar det, och dessutom lätt att fixa. Jag köpte klisterkrokar (inte så plastbantningsvänligt dock!) och måttade ut var locken passade för att inte stöta mot några kanter eller hyllplan i skåpet. Sen klistrade jag helt enkelt fast krokarna och hängde upp locken. Superlätt! Nu återstår bara att fixa ordningen bland plåtarna… Där ska jag också alltid ha den understa av okänd anledning… Tips någon? Har ni kanske sett något smart på Pinterest? 🙂

Pinterest inspiration till lockförvaring här, här och här.

9 thoughts on “Kastrullocksförvaring

  1. Ny här!

    Älskar printerest!

    Blir nog trångt för mig dock, har glaslock till alla med en bred kant för avhällning med lock på 🙂

  2. Välkommen 🙂
    Tror jag fattar vilka du menar. Ja då blir det nog trångt. Men jag såg en variant med en smal avlång låda där de kunde stå. Det kanske kan funka?

  3. Jag bor tyvärr på 38 kvm 🙂 Tack för tipset ändå! Ska absolut leta smarta lösningar på printerest.

    Nästa DIY blir en rinnande tavla i akryl på canvas.

    (Nej jag är inte konstnärlig, men en sådan tavla finns liksom inte att köpa!) 😉

Kommentera

