Rags to riches

Idag ska jag på finloppis här i Malmö. Det är gänget bakom second hand nätshoppen Rags to riches som fixar pop-up loppis på Malmö konserthus. Här kan man läsa mer om evenemanget och personerna bakom det. Samt botanisera bland webb-utbudet. Jag har fått veta att det hela börjar klockan 11, men jag kan inte se att det står någon tid på hemsidan. Hoppas att det är 11!

Jag har inga stora shoppingplaner, min klädbudget tillåter ju inte några stora utsvävningar, men jag vill gärna gå dit och kolla runt lite. Det verkar som ett väldigt bra koncept och kanske kanske hittar jag något som kan rymmas i även min budget.

Efter det är det lunch på kafé Agnez tillsammans med hjärtegrynet och några vänner som står på dagsplanen. Vilken toppendag!

 


 

Uppdatering senare på kvällen:

När vi kom fram till konserthuset var det kö hela vägen runt till baksidan. Kön nådde inte riktigt fram till bankomatkön men den var lång den med. Det borde jag ju kunnat tänka ut, att jag skulle tagit ut pengar på vägen. Orutinerat…  Vi ställde oss i alla fall i kön och väntade samtidigt på vårt lite försenade sällskap. Igen fara där, nästan en timma senare kom vi in, de andra hann gott och väl!

I kön gick flera rykten om att ”allt var i storlek XS” , ”folk tar bara överpriser” och ”det är redan utplockat”. Mina förväntningar var minst sagt låga. Vi funderade till och med på att gå vidare utan att ens ha gått in! Men det var tur att vi inte gjorde det, för väl där inne visade det sig att det fanns hur mycket som helst kvar, det var väldigt olika storlekar, och det gick utmärkt att göra riktiga fynd. Det var dessutom väldigt mycket folk. Vi orkade inte gå runt så länge, det var trångt och varmt, men jag hittade två spetslinnen som låg på ett bord i utkanten av loppisen där det inte var riktigt lika trångt. Mitt sällskap köpte en liten Marc Jacob-väska som hon var väldigt nöjd med. 

linnenSvart spetslinne från Malene Birger, 70 kronor och syrenlila linne från Filipa K, 50 kronor. Helt i linje med min garderobsplan och ryms gott och väl i budgeten. Perfekt för mig alltså, jag ser redan att båda kommer bli nya favoriter.

Totalt sett tyckte vi att det var riktigt toppenloppis! Vi kommer definitivt gå dit igen om det blir fler tillfällen! Hoppas på större lokal nästa gång, även om konserthusfoajén får mig att känna mig som hemma.

Sedan skulle vi ju fika på favoritfiket Agnez, men det var stängt för renovering hela februari. Senare i vår, då ska jag hänga på Agnez innergård många många eftermiddagar. Det är ändå det bästa fikastället i hela Malmö 🙂 Ses vi där?

2 thoughts on “Rags to riches

Kommentera

