Dags för årets plantering!

De senaste tre åren har jag varje vår planterat ett gäng kärnor av olika slag. När plantorna är lagom stora ger jag bort dem som ”tack för gästfriheten” ”grattis till examen” eller ”tack för hjälpen”-presenter. Nu har nästa alla mina vänner fått citron, paprika eller/och avocadoträd så i år är det dags för en ny sort! Mest är jag sugen på örter. En rejäl basilikaplanta blir ju alla glada för. Men jag lyckas alltid ha ihjäl dem innan de blir stora. I år hoppas jag på bättre lycka och jämnare väder. Vår balkong är rakt i söder och andra år har alla örterna bara bränts sönder där ute.
Det kan vara så att det är lite tidigt att fröså redan nu men våren kommer ju så tidigt till Malmö så jag kan helt enkelt inte låta bli. Hoppas nu fröna skyndar sig på och kommer upp snart!

Kommentera

