Gammal tröja bidde något kortare

Många av mina tunna bomullstoppar får en liten flock hål efter mitt favorit-skärpspänne. I början struntar jag i det. Ingen ser väl ETT litet minihål mitt fram på min tröja? Dessutom tittar väl alla mig i ögonen när vi pratar så ingen har ju anledning att titta i höjd med hålen, ELLER?!? 

När hålen börjar flocka sig nedgraderas tröjan till hemmatröja eller tröja-som-endast-förekommer-till-en-kjol-med-väldigt-hög-midja-och-i-så-fall-instoppad. Där har två av mina favorit-toppar befunnit sig de senaste månaderna. (Ytterligare två befinner sig i ovan nämnda kategori men det är väl bara en tidsfråga innan de halkar ner de med) 

Nu skulle man kunna tro att jag löste problemet genom att byta eller sluta med skärp och sortera ut de trasiga topparna. Kalla det hela för en del i min utrensningsprocess och ursäkt för att köpa nya kläder. Men nej, det rör sig ändå om mina favoritkläder, så lätt ger jag inte upp! Istället sneglade jag lite åt nån modetidning och konstaterade till min stora glädje att magtröja är inne igen! Välkommen tillbaka kära kära 90-tal! 

Så då klippte jag helt sonika bort hålen och gjorde en ny fåll.  Nu har jag alltså två nygamla, något kortare, toppar att infoga i min garderob. 

   

Kan tilläggas att jag INTE bär dem med magen bar utan alltid med något under. Såhär:

   

Kan också konstatera att jag ännu en gång gjort om mina kläder endast genom att göra dem kortare (som med byxor till shorts) Nästa gång blir det väl bara en tumme kvar… 

4 thoughts on “Gammal tröja bidde något kortare

  1. Ping: Årsuppdatering | Händelsevis

  2. Ping: Rensa ut – medveten konsumtion | Händelsevis

Kommentera

