Min finaste, opraktiskaste förvaring

20150823_110755

Den här fågelburen har jag stående i vårt sovrum. Den är så vacker tycker jag, som ett stilleben i sig själv. Dessutom har jag hängt den proppfull med fina örhängen, tygblommor och hårspännen. Den dammar jättemycket och är helt omöjlig att städa på något vettigt sett. Ser inte särskilt lugn eller avskalad ut, verkligen inte minimalistisk. Men jag tycker den är så fin att jag har överseende. Inuti buren har jag ett par smålådor med smycken och en minitavla från mitt barndomsrum.

20150823_110807

Tygblommor är min favoritassecoar och på alla festliga eller halvfestliga tillfällen får de komma på. Hatten i bakgrunden glömdes kvar efter en hattfest och väntar tålmodigt på sin ägarinna. Sålänge passar den på att pryda sin plats.

20150823_110828

Örhängen av olika sorter. De med silverbricka och turkos sten har Jonna Jinton gjort.

Vissa örhängen har jag bara en utav (på grund av tappning) men det gör inte så mycket, jag tycker gott att man kan matcha två olika.

20150823_110817

Hårspännen, lätt att välja när de är uppradade såhär.

Fördelen med att ha allt framme är att jag hittar vad jag vill ha snabbare. Tidigare hade jag allt i olika små lådor och då hittade jag ju ingenting. Så lite praktiskt är det ändå, fast det är så svårstädat.

One thought on “Min finaste, opraktiskaste förvaring

  1. Ping: Rensa ut – smycken | Händelsevis

Kommentera

