Garn Davidshall

2015-08-31 21.20.21

Min favorit-garnaffär Garn Davidshall slår igen! Förutom att det är väldigt synd och jag inte längre vet var jag ska gå för att köpa garn är det utförsäljning just nu. Utförsäljningen startade idag och vi var många som skyndade till butiken för att köpa de sista fina nystanen. Än så länge säljer de bomull och liknande (som bambu) på 50 % och all ull eller ull-blandningar på 30 %. Jag passade på att fynda lite.2015-08-31 21.20.28Många stickor och andra redskap fanns med och en hel massa mönster. Ni stickintresserade människor där ute som har vägarna förbi Malmö, passa på att hjälpa till och tömma butiken. Jag vet inte hur länge de har öppet men efter att ha tjuvlyssnat lite (åh, denna ädla sysselsättning) i butiken tror jag att det rör sig om ”ett par veckor”.

När jag var där fanns det mycket av både Rowan, Sandnäs och Mark & Kattens. Såg ett par märken till men kände inte igen.

Nystanen jag köpte ska bli mössor till sonen, mig och några nyfödingar vi har i bekantskapskretsen.

2015-08-31 21.21.18

2015-08-31 21.21.24

Köper gärna de som heter något med ”baby”, de brukar vara mjuka och inte så sticksiga.

Knappar till min Ramona fick jag också med mig. Bilder på den kommer imorgon!

 

3 thoughts on “Garn Davidshall

  1. Härliga färger. Här brukar jag påbörja en kofta till varje ny bebis, men aldrig bli färdig. Tur att min mamma stickar strumpor, koftor, filtar osv. till dem.

  2. Klassiker 🙂
    Man kan se att jag har en förkärlek för att sticka i gult. Vet inte varför men jag dras alltid till gula garner. Det är inte en färg varken jag eller hjärtegrynet vanligen bär men kanske ändras det nu när vi får gula mössor? Om jag blir klar innan vintern är över dvs…

  3. Gult är en härlig färg! Jag har haft det mycket på mina två äldsta (min mamma stickade en mysig bebiskofta i ljusgult till Ettan). Vår lilla trea däremot passar inte alls i gult, rött, orange eller rosa, utan mest i blått och grönt. Till honom stickade mormodern en jättefin grå kofta med träknappar och en matchande mössa. Hans bebisfilt blev himmelsblå. Nu har han vuxit ur sin grå kofta, men mormodern ringde i går, till min lycka, och meddelade att en blå var färdig inför hösten.

Kommentera

