Fyrplaggsveckan över!

Idag var sista dagen i utmaningen Four Fit Challenge (och såhär började det) och jag fick äntligen lägga kläderna i tvätten. (Dock inte jeansen, brukar inte tvätta dem lika ofta som andra kläder, hur gör ni med jeans?) Det gick förvånansvärt lätt när jag väl kom in i det. Slapp tänka på morgonen, slapp högen med ”pågående” kläder bredvid sängen. Ni vet kläder som inte är så smutsiga att de ska tvättas men ändå använda någon dag och kanske inte tillräckligt rena och strukna för att få komma tillbaka till garderoben.

Veckan kändes någorlunda representativ för min vardag och bjöd på både festligare tillfällen och lekutflykter i parken. Alla dessa klädkoder klarade mina fyra plagg utan problem.

Min enda invändning, egentligen, till att ha det såhär jämt är att det blev onödigt komplicerat när jag hade behövt mer än ett ombyte per dag. Som när jag blev fullkomligt genomblöt i regnet på väg hem och sedan skulle iväg igen en stund senare. Eller när jag lyckades få massor av matkladd på mig en dag. (Idag var det som tur var så nu skulle ju allt tvättas ändå)

Ingen har sagt något om att jag varit mindre varierad än vanligt med mina kläder (det trodde jag iof inte att någon skulle göra heller men man vet ju aldrig säkert) och jag har inte heller känt mig så särskilt tråkigt klädd. Det har helt enkelt funkat ganska bra! Jag funderar nu starkt på att försöka mig på projekt 333 eller kapselgarderob. (länken går till wikipedia men där kan man i alla fall läsa lite om vad det går ut på)

3 thoughts on “Fyrplaggsveckan över!

  1. Ja, prova att ha 33 plagg/skor på tre månader. Jag klarade mig med det under sommaren utan problem. Igår satt jag ihop höstgarderoben och kom fram till 24 st plagg och skor.

Kommentera

