Quorn – kundkontakt

Jag brukar alltid kontakta företag och klaga om jag tycker att det är något fel på varan jag köpt. Så även om det är mat, så när vi hittade en liten sten i en quornprodukt kontaktade jag dem via mail. Jag berättade om stenen och fick svar efter ett par dagar att jag skulle skicka den på analys i Storbritannien. Även om det kändes lite hysteriskt att skicka ett brev med en liten sten hela vägen dit för bara typ 35 :- som jag betalt för quornet, gjorde jag det. Efter någon vecka fick jag detta brev tillbaka:
2015-09-14 16.53.57

De skriver typ att de är ledsna för att vi fick ett ”främmande föremål” i vår mat och att de inte vet vad det är. Med brevet fick jag också två värdecheckar för quorn. Max 140 kronor är de värda. Generöst!

Det enda negativa jag har att säga om den här konsumentkontakten är att det inte riktigt är samma sak att ”ersätta portot” som att få värdecheckar på en produkt man klagat på. Det kan ju hända att jag är så missnöjd att jag aldrig mer vill köpa från detta märke och då ska jag ju inte behöva stå för portot. Just i detta fallet är vi dock inte så missnöjda och vi kommer att köpa quorn igen. Dock blir de kommande två paketen gratis 🙂

4 thoughts on “Quorn – kundkontakt

  1. Jag har aldrig skickat tillbaka en produkt, däremot har jag några gånger gått tillbaka till mataffären om någon vara jag köpt varit helt undermålig trots att utgångsdatumet inte passerats. Får alltid trevligt bemötande och pengar tillbaka. Bra att veta att det fungerar mot större företag också!

  2. Har ibland svårt att komma iväg till affären med saker som blivit dåliga men att skicka ett mail har jag oftast tid med 🙂
    Vi får ofta dåliga frukter när vi köper färdigförpackade ekologiska. Har lovat mig själv att bli bättre på att gå tillbaka. Det är ju inte ok att i ett citron-nät med fem citroner bara kunna använda två.
    Gick tillbaka med jästa kiwisar i förra veckan. Fick nya, fina utan problem 🙂

  3. Trist med stenen, men bra att få en bra respons.
    Just det där med dålig frukt är ju retsamt också. En gång upptäckte jag precis vid kassan att någon clementin i nätet var lite vit. Då erbjöd sig personalen att dra bort på priset. Det tyckte jag var en bra lösning. För då behövdes ju inte hela nätet slängas för att en frukt var dålig samtidigt som jag inte behövde betala fullpris.

  4. Just det du skriver har hänt mig med. Så tar de bort lite på priset men man kan ändå äta de flesta frukter. Tycker dock ibland att resten av frukterna blir dåliga snabbare, kanske är de redan smittade av mögel? Men är man snabb hinner man ju 🙂

Kommentera

