Pinterest

Jag har skakat liv i mitt gamla Pinterest-konto igen.

För de som inte vet vad Pinterest är kan jag berätta att man skapar digitala anslagstavlor för alla sina bra idéer man hittar på nätet. Eller lägger upp själv. Man ”pinnar” saker till sin anslagstavla och har dem sedan sparat på sitt konto sorterat i egenvalda kategorier. Eftersom kontot ligger på nätet tar det ingen plats på din egen dator oavsett hur många pins du har. Det finns massor med olika kategorier att välja på så det måste inte bara vara massa pyssel och idéer som på min utan man kan ha anslagstavlor om resor eller mat eller nästan vad man vill. För mig passar detta format utmärkt eftersom jag ofta hittar roliga grejer på nätet jag vill prova men snabbt glömmer bort dem. Här har jag det samlat och åtkomligt samt lätt att titta på igen så jag kommer ihåg alla roliga projekt jag skulle vilja göra. Tips och trix samlar jag också mycket på så jag kan hitta en viss tutorial när jag behöver den. Praktiskt!

Jag heter Händelsevis även där om ni är sugna på att titta in. Jag ska försöka lägga upp en länk i marginalen på bloggen med så småningom.

Har ni tips på roliga konton att följa så skriv gärna!

2 thoughts on “Pinterest

Kommentera

