Hej där inne!

Till hösten väntar vi nytillskott i familjen! Vi ska få den stora gåvan att bli föräldrar igen och vårt lilla hjärtegryn ska alltså bli storebror!

IMG_20160428_155322 copy

I veckan hade vi vårt rutinultraljud (RUL) och allt såg så fint ut! En vink fick vi med från den finaste lilla handen jag kan föreställa mig.

Innan ultraljudet har det känns lite smått overkligt och ganska nervöst. Vi har ju redan en perfekt, välskapt liten unge, oddsen för att allt skulle vara bra igen kändes mindre. Eller kanske hade jag bara inbillat mig alltihop, kanske skulle det inte ens vara något där inne? Jag minns att jag hade precis samma tankar förra gånger, om att jag inbillat mig, att sannolikheten att allt skulle vara bra var så låg.  Så när sköterskan sa de fantastiska orden: allt ser så fint ut, ser ni här hur hjärtat slår? Då var det som den största lättnaden. Allt är bra, bebisen växer och utvecklas precis som förväntat. Inget ska gå fel denna gången heller!

IMG_20160429_210130 copy

Välkommen till oss lilla bebis! Men vänta gärna si sådär 21 veckor till med att komma ut!

 

 

18 thoughts on “Hej där inne!

  1. Ping: Rensa ut – bilen | Händelsevis

  2. Ping: Graviduppdatering v 35 | Händelsevis

Kommentera

