Rensa ut – växter och krukor

Ojoj, den här veckan blir det tufft för mig. Krukskåpet är ett sorgebarn här hemma. Men den här veckan ska det bli rensat och snyggt och lättåtkomligt! Ser fram emot när det är klart men vill helst inte behöva börja…

Såhär ser det ut nu:

IMG_20160508_190248

Två hyllor stoppfulla med krukor, gamla lökar, trasigt porslin som jag tänkt ha att plantera i, en skurhink som inte får plats någon annanstans och en massa småsaker som jag tydligen bara tryckt in här. SUCK!

Växterna ser också ut att behöva en omgång:

IMG_20160508_190309

Vissen julgrupp

IMG_20160508_190751

Ruttna maskrosor hjärtegrynet plockade på första maj, en solrosodling från förskolan som behöver större kruka och kryddgrönt som växt över alla bredder. Samt helt ny smultronplanta vi fått! Så fort balkongen är tillgänglig ska den stå där, men kanske via en ny kruka…

IMG_20160508_190314

Nått är fel med avokadoträdet, oklart vad, men den här veckan ska det i alla fall snyggas till.

Jag har också ett planteringsbord fullt med krukor, jord, lecakulor och annat planteringsrelaterat på balkongen men eftersom den just nu är intäkt i byggplast kan jag inte rensa där i veckan. Som tur är kommer det en balkong/uteplatsvecka framöver 🙂

Är det någon mer som har kaos i sitt krukförråd som ska rensa?

Jag tror bästa tillvägagångssättet är:

Ta fram allt

Bestämt vad som ska vara kvar

Sätt in i snygg ordning

Skänk bort resten

Låter lätt va?

Detta är ett inlägg i en serie som följer boken Rensa Ut & lev lättare av Eva-Maria Karlander. 

 

Kommentera

