Rensa ut – trädgården

Åh, vad jag önskar att jag kunde göra veckans uppdrag: Rensa i trädgården. Jag drömmer lite av och till om ett hus, kanske en bit utanför stan, och ett riktigt villa-liv. Men sen går det över och jag tänker att vi har det bra i innerstan med den livsstil vi har just nu. Allt är nära och inte så mycket att sköta med boendet (i jämförelse) Men en dröm som aldrig är av utan alltid alltid till är den om egen trädgård. Tänk en liten plätt att sitta på när det är varmt, påta lite i jorden när andan faller på, ha några löv att kratta. Kanske grilla lite, släppa ut barnen att leka närhelst de vill och inte behöva gå på utflykt för att komma utanför dörren.

Alla saker på veckans lista är sådant jag önskar att jag hade möjlighet att ta tag i (kratta löv, rensa ogräs, plantera nya växter, osv.) Som tur är har jag både föräldrar och svärföräldrar som låter mig rensa lite hos dem när jag kommer dit. Det botar min längtan för en liten stund i alla fall.

Om jag hade haft en stor tomt eller en liten gård hade jag kanske gjort som Ulrika på Chic and Fair och startat ett arbetskollektiv med mina grannar. Det verkar kombinera två av mina favoritsysselsättningar: Umgås och rensa! 🙂

 

Detta är ett inlägg i en serie som följer boken Rensa Ut & lev lättare av Eva-Maria Karlander. 

2 thoughts on “Rensa ut – trädgården

Kommentera

