Nytillskottet

img_20161011_132421

Nu har vi blivit fyra i vår lilla familj! Vi har fått den fantastiska gåvan att få bli föräldrar ännu en gång och vårt hjärtegryn har blivit storebror! Den här gången har jag kunnat känna efter mycket mer vilket underbar sak det är, detta att bli mamma. Jag tittar på miraklet som sover bredvid mig och tänker att detta är ändå det största. En liten skrutt som kommit till oss och som redan berikar våra liv så otroligt mycket. Och inte bara våra, utan också så många andra personer som finns runt omkring som redan gläds och ser fram emot att få lära känna detta lilla vackra barn.

Förlossningen gick väldigt bra och jag lyckades vara mer närvarande den här gången. Kanske skriver jag ett eget inlägg om förlossningen senare men just nu är jag så uppfylld av vårt nya liv med våra två små fantastiska barn att jag inte kan samla tankarna.

Vi pratar om vad vi ska kalla underverket för något. Både namn och smeknamn. Hjärtegrynet är ju redan upptaget så vad tar vi då? Hjärteflingan? Sagogrynet? Storebror röstade direkt på havregrynet men jag vet inte jag…

Det är såklart på grund av miraklets ankomst som de två senaste veckornas rensningar hamnat på efterkälken. Så småningom ska jag ta tag i det och se till att täppa till glappet. Men just nu fördelas mina dagar på legobygge, amning, storbarnsgos, bebisvaggande och intag av hysteriska mängder vatten. Rensningarna får vänta. De första skälvande dagarna är så vackra på så många sätt, ofantlig lycka och konflikthantering på hög nivå.

10 thoughts on “Nytillskottet

  1. Ping: Rensa ut – skrivbordet | Händelsevis

Kommentera

