Zero waste och årets projekt

Jag tänkte på detta med mellanstationerna ett varv till. Det ÄR störigt att de står överallt hos oss. Och kanske kanske behöver vi inte ha fullt så många ändå. Ett sätt att jobba med dem skulle ju kunna vara att minska innehållet i dem.

Detta kommer att bli årets projekt (som jag alltså drar igång en månad in i nya året) Att minska mängden utrensat, återvinning och sopor vi producerar. Min plan är att minska långsamt så att det inte känns jobbigt och därmed blir en bestående förändring. Jag kommer att skriva löpande om de förändringar vi gör och hur de fungerar i praktiken och i längden. Jag ska även läsa på i ämnet och kommer med en länklista inom kort.

Välkomna att hänga med på årets projekt!

 

7 thoughts on “Zero waste och årets projekt

  1. Spännande! Ska bli kul att följa – lycka till 🙂
    Märkligt gällande kommentarsfunktionen på min blogg. Får se om det går att ändra inställningarna utan att det släpper lös spammarna…

  2. Ping: EC – inledning, bakgrund och länkar | Händelsevis

  3. Ska bli kul att läsa! Har tänkt samma sak, men känt att det varit ett för jobbigt projekt som småbarnsförälder. Just nu orkar jag t ex inte gå till flera butiker för att de har olika saker på lösvikt i olika butiker. Men skulle såklart kunna bli bättre än vad jag är idag. Kanske kan hitta bra tips hos dig nu. 😀

  4. Jag hoppas att mina ministeg mot zero waste ska göra att vanorna håller i sig men har inga absoluta mål om att få bort allt på ett år exempelvis. Nu under föräldraledigheten tror jag vi kan få till många förbättringar, utmaningen är väl att få det att hålla i sig även när båda ska jobba sen.

Kommentera

