Köpstopp!

Eva Maria som har bloggen Rensa Ut
och jag har bestämt oss för ett gemensamt köpstopp under hösten. Planen är att inte köpa några kläder eller assessorer till oss själva mellan 1 augusti och 30 november. Det är alltså inte något helstopp utan endast kläder och skor och sånt är med. Behöver barnen något handlar vi det som vanligt, de är inte med i stoppet. (För vår sons del räknar vi med att behöva en del ytterkläder inför dagisstarten)

Som sist räknar jag med att det blir en baggis. Men det stör mig att jag inte klarade hela året så nu är jag ännu mer taggad på den här kortare perioden.

Jag ska på ett bröllop och två temafester under perioden och då klarar jag mig på det jag har, alternativt lånar något av en kompis.
Jag valde att inte bunkra något alls nu innan utan verkligen försöka klara mig med min ännu välfyllda garderob.

Är du sugen på att hänga på? Vi kan peppa varandra under tiden om det blir svårt!

3 tankar om “Köpstopp!

  1. Tack för att ni vill ha med mig på ert klädköpsstopp.
    Smart att gå igenom vad som finns i garderoben.
    Det enkla är smycken, det köper jag mycket sällan däremot är höstkoftorna alltid frestande.
    Med varmaste hälsningar från Eva

  2. Kul att du ville haka på! Det blir lättare om man är fler tror jag (som med mycket annat i livet?)
    Smycken har jag inte vågat inventera i än, det kommer bli svårt tror jag…

  3. Pingback: Rensa Ut och en trevlig fika | Händelsevis

Lämna en kommentar