Rensa Ut och en trevlig fika

Här om dagen gjorde jag något för första gången. Jag träffade en blogg-kollega för en fika på stan (man kan kalla det blogg-möte om man vill men ärligt talat pratade vi mer om annat) Nämligen Eva Maria som har bloggen Rensa Ut. Vi har haft kontakt på nätet i över ett år och haft köpstopp tillsammans i fyra månader men aldrig träffats. Jag har ju sett bilder på henne och till och med sett henne på tv men eftersom jag bloggat anonymt var det nästan som en blind-date för henne. Modigt att våga träffa någon så, men också viktigt att man gör det ute bland folk och inte åker hem till någon första gången.

Vi hade så trevligt hela förmiddagen och massor att prata om. Vips hade det gått tre och en halv timma och först då började vi prata blogg. Vi hade nog kunnat prata bort hela dagen om inte andra plikter kallat och jag hoppas verkligen att vi får tillfälle att göra om detta. Det var så nyttigt för mig att träffa någon annan som håller på med blogg och som dessutom hållit på så mycket längre och kan massor med saker.

Jag funderar ibland på om jag skulle satsa lite mer på bloggen och skiva lita oftare. Men som vanligt är det vardagstidsbristen som sätter gränsen. Just nu är den helt enkelt inte mer prioriterad än såhär. I en annan tid kanske jag väljer annorlunda.

Eva Maria hade med en tidig julklapp i form av hennes egen bok. Jag blev så glad! Jag har tänkt läsa den så länge men aldrig kommit mig för att köpa den och kön på biblan verkar fortfarande inte slut trots att jag började köa förra året. Nu har jag en egen och jag ska verkligen lusläsa den. Jag har redan kollat lite och provläst lite på några olika ställe. Nu funderar jag på om jag ska åta mig att rensa enligt den under nästa år (boken har 52 kapitel och det passar ju bra att ta ett i veckan under ett år)

bokbild

Fast jag redan rensat mycket kan jag direkt se att även vårt hem skulle tjäna på att få en noggrann genomgång enligt Eva Marias strukturerade metod.

Här är Eva Marias egen lista över ställen man kan köpa boken.

Och här kan man läsa Eva Marias inlägg om mötet.

Tack så hjärtligt för en mycket trevlig förmiddag!

Bild från rensaut.se

7 tankar om “Rensa Ut och en trevlig fika

  1. Kul att ni kom så bra överens och hade mycket att prata om. Första gången man träffar en bloggkompis är alltid lite smånervös men det brukar flyta på så fint eftersom man redan känner varandra väldigt bra på ett sätt

  2. Pingback: Året som gick | Händelsevis

  3. Pingback: Mål för året | Händelsevis

Lämna en kommentar