Tygblöjor – avslutning

Pjuu, det var alla tygblöjor det! Det känns lite som att jag levt i en tygblöjevärld det senaste året. Förutom att jag haft tygblöjor på mitt eget barn är jag med i föreningen Blöjupproret och sitter till och med i styrelsen. I styrelsen är det mest medlemsarbete och formalia men hela föreningen andas ju såklart tygblöjor (och EC) så mycket snack om tygblöjor blir det!

Jag har lärt mig oerhört mycket om detta lilla ämne och är både fascinerad och lite besviken att jag missade detta med första barnet. Men föreningen var helt ny när han föddes och mycket liten. Dessutom har intresset för tygblöjor ökat mycket stort de senaste åren så det är en helt annan tid nu. Det kommer nya märken och varianter hela tiden så för den som börjar nu finns ju hur mycket som helst att välja på.

Jag hoppas att någon har blivit lite inspirerad till att börja med tyg efter att ha läst min mastodont-serie. Är det några frågor, så bara maila! Jag skulle bli jätteglad för tygblöjemail! 🙂

Nästa vecka ska jag skriva om något annat, nu får det vara slut på tygblöjesnacket för denna gång.

Lämna en kommentar