Rensa ut – och lev lättare, samt sysselsättning för hela året

Nu har jag bestämt mig för att köra en ny infallsvinkel på rensandet 2016. Jag blev så inspirerad av att läsa Eva-Marias bok att jag kommer att följa hennes program under året. Ett tema varje vecka och så fem veckors ledigt med vila och reflektion. Alla teman i boken är inte jättestora men några kommer kanske att kräva en hel vecka (eftersom vardagstiden alltid måste fördelas mellan tusen andra saker) Jag kommer att skriva om varje veckas rensning här på bloggen och är det någon annan som har lust att hänga på så hjärtligt välkomna! Man kan ju alltid preppa med att köpa boken om man vill 🙂

Jag kommer att följa 2016 års veckonummer för att det ska stämma med bokens 52 teman och det innebär att vecka 1 inte börjar förrän den 4e januari. Men från och med då ska det alltså bli rensat och fint här!

Häng med!

12 tankar om “Rensa ut – och lev lättare, samt sysselsättning för hela året

  1. Åh, vad roligt! Jag planerar också att följa den, och även följa Förvaringsdrottningens utmaning. Hon ska också presentera ett rensa i röran-uppdrag per vecka med start nästa vecka på sin blogg. Jag har också tänkt blogga om uppdragen och ser fram emot att läsa dina inlägg. Hoppas att fler hänger på också.

  2. Nämen nu försvann min kommentar… Börjar om. Jo jag borde absolut haka på ju. Men innan jag skaffar boken – är det väldigt hard core eller kan man ha nytta av den även om man inte vill bo i en kal munkcell?

  3. Jag har recenserat boken här: http://www.barnboksbloggen.se/?p=8536 Läs gärna den så får du lite bättre hum om boken. Jag tycker att den är väldigt konkret och vardagsnära och passar de flesta familjer, man rensar ju så mycket som man själv vill och jag tror att de flesta mår bra av att få bättre organiserat hemma.

  4. Typiskt att det försvann!
    Tycker inte att boken är så hård som jag hör att många andra rensa-böcker är. Det är absolut inte en kal munk-cell som blir kvar när man är klar! Uppfattar den mer som att man tar bort överflödet och det som är i vägen och hindrar. Kvar blir allt man använder, älskar eller tycker är vackert. Precis lagom för mig alltså som inte heller vill rensa så där hårt och minimalistiskt 🙂

  5. Pingback: Rensa ut – Hallen | Händelsevis

  6. Kul! Lycka till!
    Själv rensade jag en hel del inför flytten för två år sedan, så nu fokuserar jag främst på att inte dra hem massa nya saker. Det är en utmaning i sig kan jag lova, särskilt när andra familjemedlemmar vill avyttra saker till en…

  7. Pingback: Mål för året | Händelsevis

  8. Pingback: Blogg-året | Händelsevis

Lämna en kommentar